Como ti vas pra lonxe
i eu vou pra vello,
un adiós, Mariquiña,
mandarche quero,
que a morte é o diaño
i anda rondando as tellas
do meu tellado.
Cando deixes as costas
da nosa terra
nin lus nin poesía
quedará nela.
Cando te vaias
vaise contigo o ánxel
da miña garda.
Pombiña mensaxeira
de branca pruma,
fálalle ós emigrados
da patria súa.
Dilles, mimosa,
que deles apartada
Galicia chora.
Dilles que prós seus lares
tornen axiña;
que sin eles non queren
pintar as viñas,
regar os regos,
madurar as castañas
nos castiñeiros
Dilles que non hai terra
millor que a nosa,
máis ridentes paisaxes,
máis frescas sombras,
máis puros ceos,
nin lúa máis lucente
no firmamento.
Dilles que súas obrigas
eiquí os esperan,
¡e se onde elas non morren
que se condenan! ...
I agora voa,
pombiña, e que te guíe
Nosa-Señora.
Joaquín Deus fue un cantante gallego nacido en La Coruña el año 1912. Curso estudios de canto en Madrid con Eladio Chao. Inicialmente interpreta zarzuela grande para también después interpretar ópera y oratorio.
En 1954 interpreta el rol de Sparafucile de Rigoletto en el Teatro Campoamor de Oviedo, compartiendo escena con Aldo Protti, Gianni Poggi y Franca Ottaviani, tambien ese mismo año canta Aida en el Teatro Colón de La Coruña con María Luisa Nache, José Soler, María Luisa Castellanos y Romano Roma.
En 1955 y en compañía de Marimí del Pozo, recorrió diversas ciudades españolas cantando La serva padrona, de Pergolesi, y El segreto di Susana, de Wolf-Ferrari.
En 1956, canta en Bilbao Rigoletto, con Ana María Olaria, Ugo Savarese y Gianni Raimondi, Un Ballo in maschera, con Anna Maria Rovere, Carlo Bergonzi y Ugo Savarese y, de nuevo en Oviedo, Colline de La Boheme, con Margherita Carosio, Gianni Raimondi y Manuel Ausensi, y el Padre Guardiano de La Forza del destino, con Anna Maria Rovere, Carlo Bergonzi y Ugo Savarese.
En 1955 estrena junto a Toñy Rosado, Manuel Ausensi, Carlos Munguia y Raimundo Torres, en el Gran Teatro del Liceo de Barcelona, la obra de Ángel Barrios, La Lola se va a los puertos.
Formó parte del Cuarteto de Madrigalistas de Madrid, fundado por Lola Rodríguez de Aragón, con la que mantenía una gran amistad.
Tras abandonar su actividad como cantante, pasó a formar parte del elenco estable del Teatro de la Zarzuela, colaborando en algunas producciones con José Tamayo. Posteriormente seria nombrado director de la compañía del Teatro. Durante estos años fue responsable de la puesta en escena de algunas obras, entre las que hay que destacar la reposición en 1971 de una gran Maruxa, con Ángeles Chamorro, María Orán, José Carreras y Esteban Astarloa, siendo el propio Joaquín Deus quien convenció al tenor Esteban Astarloa, para que cantara el papel de bajo.
Joaquín Deus falleció en Madrid el año 1983
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario